Ручной и Электроинструмент
Новости Статьи Установка электростанций Алмазное сверление Алмазная резка

Обираємо садову тачку

Якщо треба вивезти з ділянки будівельний і побутове сміття або, навпаки, привезти важкий вантаж - без тачки ніяк не обійтися. А щоб робота кипіла, бажано вибрати найбільш підходящий інвентар - садову тачку.

Власна вага порожньої садової тачки не повинна перевищувати 25 кг , інакше виріб буде занадто важким.

Об'єм кузова коливається від 70 до 150 л ( для сипучих матеріалів ) або від 100 до 200 кг ( для штучних виробів). Менша місткість ( у літрах) і вантажопідйомність також нерентабельні, як і великі: з інвентарем, що важить понад 200 кг,  можуть працювати тільки силачі. 

Найбільш зручна в роботі конструкція садової тачки.
При існуючому сьогодні різноманітті моделей тачки все ж об'єднані якоїсь загальної конструкцією: кузов ( або корито) трапецієподібної форми з плоским дном, П - або Н - подібна ручка, одне або два колеса. Кузов виконують з високоякісної сталі товщиною від 0,8 до 1 мм. Здавалося б, які незначні величини всього - міліметр. Але в даному випадку можна з упевненістю сказати: саме при такій товщині металу на кориті чи залишаться вм'ятини від удару. Крім того, міцність його стінок забезпечена бічними і фронтальними ребрами жорсткості, а подвійне завальцьовування бортів надає міцність верхньому краю корита. Водночас зайво потовщувати стінки не слід - міцності це не додасть, а навантаження зросте.

Зручною є конструкція тачки зі скошеною передньою частиною - це сприяє оптимальному розподілу ваги вантажу. Таке рішення дозволяє зменшити навантаження на спину працівника, тому що тільки третина ваги припадати на руки, а все інше - на колесо. Яка садова тачка краще - з одним або двома колесами.

Тут все залежить від частоти використання інвентарю та ваги вантажу , який збираються перевозити. Одноколісні моделі більш маневрені, їх легко розгорнути на місці, з ним простіше проїхати між грядками. Але в той же час, оскільки значна частина маси поклажі припадає на руки і плечі працівника, везти таку тачку дещо важче, та й єдине колесо залишає за собою глибоку колію. Якщо ж вантаж не збалансований, вся конструкція буде постійно завалюватися на бік. Двоколісний варіант не такий маневрений, зате стійкий, і переміщати тяжкості значно простіше. Та й тиск, який чиниться на грунт, менше.

Однак, підбираючи тачку, варто звертати увагу не тільки на кількість, але і на діаметр коліс (бажано з безкамерними шинами). В основному він коливається в межах 30-40 см. Треба пам'ятати, що хід тачки тим м'якше, чим більше діаметр коліс. 

Який кузов садової тачки краще - покритий порошковою фарбою або оцинкований.
Сказати виразно , що краще , важко навіть фахівцям . Продавці - консультанти будівельних магазинів стверджують , що оцинкований кузов виглядає солідніше . У той же час, вони ж запевняють , що забарвлені моделі не вимагають делікатного поводження , тому що відновити їх ушкоджену поверхню не складає особливих труднощів . А відновити пошкоджену оцинковану досить складно. На що слід звернути увагу при виборі садових тачок .

Спочатку тестують ручку: долоні при захопленні розташовують паралельно , що важливо і при звільненні кузова від вантажу. Зап'ястя не повинні вивертатися (тільки уявіть , як втомляться руки і спина , якщо кисть виявиться хоча б трохи вигнута у ту чи іншу сторону).
Рама повинна бути цільною , без стиків. Втім , для легких (до 16кг ) садових тачок виконання даної умови не обов'язково. Обов'язково слід покласти тачку на бік і з силою натиснути на неї : у якісного виробу рама не прогнеться.

Ще один важливий момент - жорсткість кріплення на осі. Необхідно , щоб перекинута тачка (як ніби ви щойно звільнили її від вантажу ) стояла без підтримки. При недостатньо жорстко закріплених колесах працівник під час розвантаження ризикує отримати травму рук.